Spring menu over og gå til indholdVend tilbage til forsidenGå til vores guide for tilgængelighed
  • Lille værested med store ambitioner

    Hugs & Food

Hugs & Food er et værested i indre København, som serverer sund og velsmagende mad for nogle af byens mest udsatte hjemløse. De ønskede at få flere faste støtter for at dække deres udgifter til råvarer.

Da Fundraisingprisen, som vi normalt sponsorerer, blev aflyst sammen med Fundraisingkonferencen i år, valgte vi at donere en kampagne til Hugs & Food. Vi ønskede at hjælpe dem nå deres mål og se, hvor langt man kan komme med et lille kampagnebudget.

Med kampagnen fik Hugs & Food kickstartet deres digitale fundraising. De nåede bredt ud og fik værdifuld viden om deres målgruppe.

Udfordring

Hvor langt kan man komme med et lille budget?

Hugs & Food er en lille, lokalt forankret organisation, som ikke før havde lavet en fundraisingkampagne. Udfordringen var derfor først og fremmest at udbrede kendskabet til en for mange ukendt organisation og se, hvor langt man kan komme for et lille budget.

Strategi

Sammen med Hugs & Food satte vi et optimistisk, men realistisk mål inden for kampagnens beskedne budget. Vi allierede os med det digitale bureau Adresult og udarbejdede en digital kampagne.

Mål

  • 35-50 faste støtter, som betalte 50-80 kr. pr. mdr.

Elementer

Kampagnen bestod af Facebook-annoncer med billede- og videomateriale, en kampagne-landingpage, samt infoboards som blev vist ved Københavns domkirke.

Koncept & Idé

Hugs & Food udmærker sig ved, at den mad, som de serverer for byens hjemløse, ikke bare mætter, men er lavet med stor omtanke for både råvarer og de mennesker, som skal spise den. For Hugs & Food indeholder et godt måltid mad både omsorg, respekt og nærvær. Et godt måltid mad kan være et varmt kram i en barsk hverdag på gaden, det kan starte en dialog i øjenhøjde og skabe en tillidsfuld relation.

I kampagnematerialet fokuserede vi på at fremhæve madens høje kvalitet såvel som samspillet mellem mad og medmenneskelighed. Vi målrettede kampagnen et lokalt publikum og fremhævede den lokale forankring.

Nøgletal

På de to måneder kampagnen løb, fik Hugs & Food kickstartet deres digitale fundraising, udbredt kendskabet til deres organisation og værdifuld viden om deres målgruppe.

0

visninger

0

nye medlemmer

0
kr.

gennemsnitsbeløb

Kampagnen har åbnet vores øjne for, hvor vigtigt det er at markedsføre sig selv som NGO, og hvor langt man kan nå selv med et beskedent budget. Vi har fået hjælp til at formidle vores sag på en spændende og relevant måde, som stadig er respektfuld over for vores produkt, og som vi kan se os selv i. Jeg kan kun anbefale andre mindre organisationer at starte et professionelt samarbejde og få hjælp til at sætte skub i deres fundraising.

Justine Mitchell, , daglig leder hos Hugs & Food

Læring

Det kan godt betale sig at investere i fundraising – også for små organisationer, som kun har et lille budget til rådighed. 37 nye medlemmer lyder måske ikke af meget, men inden for rammerne af kampagnens budget, er det et flot resultat. Prisen på konverteringer er lav, og tilbagebetalingstiden ligger på ca. 9-11 mdr., hvilket er under branchegennemsnittet. Dertil kommer de mange visninger, som vidner om et bredt øget kendskab til organisationen.

En af de ting, som det kræver at konvertere nye støtter er kendskabsgrad. Med kampagnen har Hugs & Food derfor fået et mere solidt fundament at bygge deres fremtidige fundraising på, og selv efter kampagnens afslutning kommer der stadig nye medlemmer ind. Vi er glade for at kunne have hjulpet dem videre, og vi glæder os til at følge deres videre fundraising.

Tag kontakt

Vil du også sætte strøm til din fundraising?
Vi ringer dig gerne op til en uforpligtende snak om, hvordan vi kan hjælpe din organisation.